Dylematy wyceny przedsiębiorstwa.

  • Dodaj recenzję:
  • Kod: 425
  • Producent: POLTEXT
  • Dostępność: jest na stanie
    Czas realizacji: 24h + czas dostawy zgodny z wybranym przewoźnikiem
  • szt.
  • 89,90 zł / szt.

Dylematy wyceny przedsiębiorstwa.
redakcja naukowa: Marek Panfil, Andrzej Szablewski


Książka Dylematy wyceny przedsiębiorstwa jest kolejną pozycją Wydawnictwa Poltext z zakresu wyceny przedsiębiorstw. Stanowi uzupełnienie i wzbogacenie wcześniejszej publikacji Wycena przedsiębiorstwa. Od teorii do praktyki z 2011 roku pod redakcją tych samych redaktorów naukowych (Marka Panfila i Andrzeja Szablewskiego), która została bardzo dobrze przyjęta wśród teoretyków i praktyków (otrzymała kilka nagród i wyróżnień) oraz jest wykorzystywana w procesie kształcenia studentów i w szkoleniach z tematyki wyceny i zarządzania wartością przedsiębiorstwa.

Książka omawia następujące zagadnienia:
• makroekonomiczne uwarunkowania wyceny – cykliczność rozwoju gospodarczego na świecie i w Polsce oraz megatrendy w gospodarce światowej; uwzględnianie ryzyka kraju w wycenie przedsiębiorstwa; wpływ zmian cen ropy naftowej na wycenę spółek petrochemicznych;
• analizę psychologiczną inwestorów giełdowych oraz analizę fundamentalną i techniczną spółki giełdowej;
• wykorzystanie opcji rzeczywistych w wycenie przedsiębiorstwa i projektów inwestycyjnych;
• specyfikę i metody wyceny projektów geologiczno-górniczych na przykładzie KGHM Polska Miedź SA;
• wycenę przedsiębiorstwa i jego aktywów niematerialnych w specyficznych sytuacjach, takich jak procesy sądowe czy alokacja ceny nabycia;
• Fairness Opinion jako niezależną opinię wyspecjalizowanej firmy doradczej dotyczącą finansowych warunków transakcji;
• powiązanie relacji inwestorskich i komunikacji korporacyjnej z wyceną spółek giełdowych.

Autorami książki są pracownicy i współpracownicy Instytutu Zarządzania Wartością (w tym Zakładu Pomiaru Wartości Przedsiębiorstwa) Szkoły Głównej Handlowej, specjaliści ds. wyceny z Ernst & Young, KPMG oraz PwC, współtworzący Podyplomowe Studia Metody Wyceny Spółki Kapitałowej na SGH, a także menedżerowie KGHM Polska Miedź SA i Ciech SA.


Spis treści:


1. Cykle i wskaźniki koniunktury na świecie i w Polsce.
2. Mega trendy w gospodarce światowej.
3. Psychologia wyceny spółki na rynku kapitałowym.
4. Analiza fundamentalna i techniczna spółki publicznej.
5. Uwzględnianie ryzyka kraju w szacowaniu wartości przedsiębiorstw.
6. Wpływ ceny ropy na gospodarkę i na wartość przedsiębiorstw petrochemicznych.
7. Wykorzystanie opcji rzeczywistych do wyceny przedsiębiorstwa.
8. Współczesne metody wyceny projektów górniczych.
9. Metody wyceny aktywów geologoczno-górniczych.
10. Wycena spółek w postępowaniach sądowych.
11. Wycena aktywów niematerialnych dla potrzeb PPA.
12. Fairness Opinion jako narzędzie ładu korporacyjnego.
13. Rola relacji inwestorskich i komunikacji korporacyjnej w procesie wyceny spółki na rynku kapitałowym.
Wnioski.
Pytania kontrolne.
Polecana literatura.

 

wydawca: POLTEXT sp.z o.o.
rok wydania: 2013
ilość stron: 450
format: B5
ISBN: 978-83-7561-260-8