Autoportret Pismo o dobrej przestrzeni nr 4/2018. Architektura postmodernizmu

  • Dodaj recenzję:
  • Kod: 2040
  • Producent: Fundacja Bęc Zmiana
  • Dostępność: jest na stanie

  • Historia ceny
  • Czas realizacji: 24h + czas dostawy zgodny z wybranym przewoźnikiem
  • szt.
  • 15,00 zł / szt.

 Autoportret nr 4/2018 Pismo o dobrej przestrzeni . Architektura postmodernizmu.

kwartalnik

W tym numerze nie zajmujemy się postmodernizmem, ale architekturą postmodernistyczną. Jak napisał Reinhold Martin, architektura była najbardziej widocznym symptomem postmodernizmu, stała się jego awatarem. Przyglądamy się temu awatarowi w nadziei na lepsze zrozumienie nas samych.
Ożywione zainteresowanie latami 80. i 90. przenosi się także na popularność architektury tamtego okresu. Stanowiąca odreagowanie na zdewaluowaną architekturę modernizmu, architektura lat 70. i 80. na Zachodzie przyniosła ponowne odniesienia do uwarunkowań historycznych, kontekstu, a także ironię i podwójne kodowanie, zgodne z postulatami Charlesa Jencksa, jednego z głównych propagatorów nowej doktryny. W obrębie szerokiego nurtu postmodernistycznej architektury i jej teorii analizujemy polski dorobek tego czasu w jego specyficznym polityczno-ekonomicznym kontekście, zarówno poprzez rozmowę z jej twórcami – Dariuszem Kozłowskim, Romualdem Loeglerem i Krzysztofem Ingardenem, jak i poprzez publikację tekstów młodszej generacji badaczy: Alicji Gzowskiej, Aleksandry Stępień-Dąbrowskiej, Kacpra Kępińskiego czy Łukasza Stanka. W tekstach znajdziemy też odwołania do amerykańskiego postmodernizmu i jego politycznych uwarunkowań (Łukasz Wojciechowski) oraz zaprezentowanie początków ruchu na terenie Włoch i międzynarodowej jego inauguracji podczas weneckiego Biennale Architektury Paolo Porthogesiego (tekst Justyny Swoszowskiej, rozmowa z Juhanim Pallasmą). Obraz uzupełniają rozmowa Alicji Beryt z Piotrem Winskowskim o złożoności w architekturze oraz analiza recepcji postmodernizmu przez uczestnika polskiej debaty – Macieja Miłobędzkiego. Na koniec Sissi Roselli przedstawia ironiczne koncepty Cedrica Price’a, a Sara Marini opisuje koncert Pink Floyd w Wenecji jako koniec ludyczności.


Wydawca: Małopolski Instytut Kultury
format: 27,5 x 27,5 cm
ISSN: 1730-3613
Ilość stron: 121
oprawa: miękka