Wycena przedsiębiorstwa. Od teorii do praktyki

  • Dodaj recenzję:
  • Kod: 83
  • Producent: POLTEXT
  • Dostępność: na indywidualne zamówienie mailem
  • szt.
  • Cena netto: 66,57 zł / szt. 69,90 zł / szt.
  • Niedostępny

na zamówienie mailem

Wycena przedsiębiorstwa. Od teorii do praktyki.

Książka otrzymała Grand Prix i nagrodę Targów Wydawnictw Ekonomicznych jako najlepsza publikacja w kategorii Finanse i Bankowość, a jej autorzy zostali wyróżnieni Nagrodą Zespołową Rektora SGH stopnia pierwszego w zakresie działaności naukowej.

"...Celem książki jest prezentacja teorii, modeli i metod wyceny w powiązaniu z praktyką wyceny spółek kapitałowych.
Rozważania rozpoczynamy od szczegółowego przedstawienia różnych ujęć i rodzajów kategorii wartości − od historyczno-filozoficznych po ekonomiczne.
Historia i współczesność skłania do konkluzji, iż wycena jest zarówno teorią (jako jedna z wyjściowych i najważniejszych części Value Based Management), jak i sztuką opartą na doświadczeniu i intuicji wyceniających. Trzeba jednak mieć pełną świadomość, że zastosowanie nawet najlepszych teorii, metod i narzędzi nie musi (zwłaszcza w krótkim okresie) odzwierciedlać rzeczywistej wyceny rynkowej danych aktywów."
Marek Panfil, Andrzej Szablewski

Spis treści:

Wstęp

1. Historia, standardy i techniki wyceny przedsiębiorstwa.
2. Wycena przedsiębiorstwa na podstawie bilansu według MSR/MSSF.
3. Kalkulacja kosztu kapitału.
4. Analiza fundamentalna przedsiębiorstwa.
5. Wycena przedsiębiorstwa na rynkach kapitałowych.
6. Wycena oczekiwań inwestorów.
7. Wycena ryzyka przedsiębiorstwa.
8. Wpływ ryzyka rynkowego na wycenę KGHM Polska Miedź SA.
9. Wpływ zmian na rynku ropy naftowej na wycene przedsiębiorstw - przykład Exxon Mobil.
10. Wycena nieruchomości a wycena przedsiębiorstw w gospodarce nietrwałości.
11. Wycena banku.
12. Wycena przedsiębiorstwa metodą zdyskontowanych przepływów pieniężnych (DCF).
13. Wycena przedsiębiorstwa metodą zdyskontowanych dywident.
14. Wycena przedsiębiorstwa metodą skorygowanej wartości bieżącej (APV).
15. Wycena przedsiębiorstwa metodą zdyskontowanych zysków ekonomicznych (EVA).
16. Wycena przedsiębiorstwa metodą porównawczą.
17. Wycena przedsiębiorstwa w modelu opcji rzeczywistych.
18. Wycena przedsiębiorstwa w transakcjach fuzji i przejęć.
19. Wycena spółki w procesie IPO.
20. Wycena zasobów niematerialnych.
21. Wycena klienta.
22. Wycena przedsiębiorstwa metodą DCF z wykorzystaniem rachunku rentowności klientów.
23. Wycena kapitału ludzkiego przedsiębiorstwa.
24. Wycena klubu piłkarskiego na przykładzie Juventus Turyn.

Zakończenie - wyzwania wycen przedsiębiorstw.
Wykaz najważniejszych wzorów.

wydawca: Poltext
autor: M. Panfil, A.Szablewski
rok wydania: 2011/2016
ilość stron: 686
format: B5
ISBN: 978-83-7561-647-7.
okładka miękka z obwolutą