Dostawa

Dostawa Towarów jest ograniczona do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej.

CZAS REALIZACJI (termin dostawy) - to okres, po którym przesyłka/Towar jest u Kupującego tzn. jest to:
czas kompletowania Zamówienia + czas dostawy przez przewoźnika - Pocztę Polską, kuriera lub Paczkomaty InPost.


czas kompletowania Zamówienia (czas potrzebny do przygotowania wysyłki) - to okres od przyjęcia potwierdzonego Zamówienia do skompletowania Towarów i zapakowania przesyłki oraz przekazania jej do dostarczenia;
przesyłki przygotowujemy tego samego lub następnego dnia roboczego;
czas kompletowania Zamówienia wynosi zatem od 1-2 dni roboczych.
Zamówienie złożone w dni wolne od pracy i święta wysyłane jest standardowo pierwszego lub następnego dnia roboczego po dniu złożenia Zamówienia.
Każde Zamówienie kompletujemy w możliwie najkrótszym czasie zgodnie z wybranym przez Kupującego sposobem dostawy i formą płatności .

Klient może anulować Zamówienie w całości lub w części do czasu jego wysłania. Wprowadzanie zmian możliwe jest poprzez kontakt telefoniczny 606 414 333 lub e-mailowo: ksiegarnia@fert.krakow.pl

Po przekazaniu przesyłki do dostarczenia przewoźnikowi informujemy e-mailem o zrealizowaniu Zamówienia.

czas dostawy / przez przewoźnika - uzależniony jest od wyboru przez Kupującego jednego z poniższych sposobów dostawy.

KOSZTY I SPOSOBY DOSTAWY:

wiele publikacji - koszt dostawy jak za jedną

zamawiając więcej książek w jednym Zamówieniu - ponosi się koszty jak za wysyłkę tylko 1 szt. publikacji
tzn. dokonując wyboru konkretnego sposobu dostawy (1-4) Kupujący ponosi podane poniżej koszty dostawy niezależnie od ilości i wagi zakupionych Towarów w danym Zamówieniu.

Zamówienia o wartości od 500,00 PLN realizowane są bez doliczania kosztów związanych z dostawą.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Sposoby dostawy: do wyboru

1. Poczta Polska - Pocztex Kurier


- w przypadku płatności przelewem "z góry"                   17,00 PLN
- w przypadku płatności za pobraniem (gotówką)          22,00 PLN
- w przypadku płatności elektronicznych eService          17,00 PLN

przewidywany czas dostawy - 1-2 dni robocze

Przesyłki doręczane są bezpośrednio do rąk odbiorcy, po stwierdzeniu jego tożsamości i uzyskaniu podpisu na nalepce adresowej, bądź w dokumentach oddawczych.
W przypadku przesyłek Kurier Pocztex pobranie, przesyłka zostanie doręczona odbiorcy po uiszczeniu należności ciążących na przesyłce.

1. Dla przesyłki nadanej w usłudze Kurier, w przypadku nieskutecznej próby doręczenia, pracownik doręczający pozostawia odbiorcy zawiadomienie o podjętej próbie doręczenia, z zastrzeżeniem ust. 2. Zawiadomienie pozostawia się w skrzynce oddawczej adresata lub jeśli nie jest to możliwe, w inny sposób nie naruszający przepisów prawa. W przypadku pozostawienia zawiadomienia o próbie doręczenia przesyłki w innym miejscu niż skrzynka oddawcza adresata, miejsce pozostawienia odnotowywane jest na przesyłce.
2. Jeżeli nadawca podał numer telefonu komórkowego (w sieci operatora krajowego) albo adres poczty elektronicznej adresata, Poczta Polska informuje adresata w formie elektronicznej (SMS albo e-mail) o podjętej próbie doręczenia przesyłki, wskazując jej numer, termin oraz adres placówki, w której przesyłka może zostać odebrana.
3. W przypadku przesyłki Kurier, doręczanej za pośrednictwem skrytki pocztowej, pozostawienie opatrzonego datą i godziną zawiadomienia jest równoznaczne z powiadomieniem o możliwości odebrania przesyłki w placówce pocztowej.
4. Jeżeli odbiorca nie zgłosi się do placówki pocztowej, to po 7 dniach Poczta Polska powtórnie poinformuje adresata o możliwości odbioru przesyłki za pomocą:
1) SMS albo e-mail ? jeżeli nadawca podał na nalepce adresowej odpowiednie dane,
2) zawiadomienia pozostawionego w skrzynce oddawczej adresata ? gdy nie podano danych, o których mowa w pkt 1.
5. W przypadku nieskutecznej próby doręczenia przesyłki:
1) w ciągu 14 dni, licząc od dnia następnego po dniu pozostawienia albo przekazania zawiadomienia, może zostać ona odebrana w placówce pocztowej.

6. W przypadku nie zgłoszenia się odbiorcy przesyłki do placówki pocztowej w terminie, o których mowa w ust. 5, Poczta Polska zwróci przesyłkę do nadawcy, podając na opakowaniu przyczynę zwrotu.

Informacje na temat konkretnej przesyłki i status można śledzić na stronie:
emonitoring.poczta-polska.pl/

 

2. InPost - Paczkomaty - odbiór z paczkomatu

https://inpost.pl/sledzenie-przesylek


- w przypadku płatności przelewem "z góry"                   15,00 PLN
- w przypadku płatności za pobraniem (kartą płatniczą)   17,00 PLN
- w przypadku płatności elektronicznych eService          15,00 PLN

przewidywany czas dostawy - do 3 dni roboczych

Po wybraniu w Zamówieniu opcji dostawy przez Paczkomaty podaj koniecznie swój numer telefonu komórkowego i wskaż Paczkomat docelowy. Poczekaj na wiadomość SMS i e-mail z informacją o dostarczeniu paczki i 6-cyfrowym kodem odbioru. Przy Paczkomacie podaj tylko swój numer telefonu komórkowego oraz kod odbioru. Paczkomat automatycznie otworzy drzwiczki skrytki z Twoją paczką.

Za odbiór przesyłki za pobraniem zapłacisz kartą bezpośrednio w Paczkomacie.

UWAGA:

- przy składaniu zamówienia proszę zwrócić szczególną uwagę na poprawność podanego numeru telefonu,

- przy wyborze przesyłki za pobraniem do Paczkomatu proszę zwrócić uwagę czy wybrany Paczkomat ma opcję opłaty za pobraniem !


Paczka czeka w Paczkomacie na odbiór przez 48 godzin.

Odbiorcy mają możliwość przedłużenia czasu na odbiór paczki w Paczkomacie o dodatkowe 24 godziny.

https://inpost.pl/pomoc-jak-przedluzyc-termin-odbioru-paczki-w-paczkomacie


Na odbiór masz 48 godzin od momentu otrzymania powiadomienia. Po tym okresie nieodebrane przesyłki nie będą odsyłane do Oddziału InPost, ale zostaną zwrócone bezpośrednio do Nadawcy.

Paczkomaty Inpost - bezdotykowy odbiór paczki:

Używając aplikacji InPost Mobile, można odebrać przesyłkę z paczkomatu bezdotykowo.

Przypominamy, że dla własnego bezpieczeństwa aplikację InPost Mobile należy instalować jedynie z oficjalnego źródła ? sklepów Google Play, App Store i Huawei AppGallery.

Ważne informacje:

https://inpost.pl/jak-odebrac-paczke-w-paczkomacie

więcej o Paczkomatach na stronie paczkomaty.pl

 

3. Odbiór w PUNKCIE lub AUTOMACIE: (placówki pocztowe, stacje ORLEN, kioski RUCH, sklepy Żabka, Biedronka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum)

https://odbiorwpunkcie.poczta-polska.pl/

- w przypadku płatności przelewem "z góry"                   15,00 PLN
- w przypadku płatności elektronicznych eService          15,00 PLN

przewidywany czas dostawy - 1-2 dni robocze

Obsługa przesyłek z płatnością za pobraniem nie jest możliwa.

Po wybraniu w Zamówieniu opcji dostawy Odbiór w PUNKCIE lub AUTOMACIE podaj koniecznie swój numer telefonu komórkowego i wskaż punkt odbioru.

Odbiór w Punkcie lub Automacie to aktualnie ponad 17 tys. lokalizacji.

Nie musisz czekać na przyjazd kuriera ? sam decydujesz o miejscu i czasie odbioru przesyłki.

Gdy przesyłka będzie gotowa do odbioru, otrzymasz sms lub email z potwierdzeniem. W międzyczasie możesz ją śledzić tutaj. Następnie udaj się do wybranego punktu lub automatu pocztowego, wpisz swój kod odbioru i odbierz przesyłkę.

W placówkach pocztowych i na stacjach ORLEN odbiór przesyłek odbywa się na podstawie okazania dokumentu tożsamości. 

Punkty partnerskie oraz automaty nie realizują usług dodatkowych: dokumenty zwrotne, pobranie, potwierdzenie doręczenia albo zwrotu, potwierdzenie odbioru, sprawdzenie zawartości, a także ograniczona jest masa i wymiary:

PUNKTY ODBIORU (placówki pocztowe, sklepy: Żabka, Biedronka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, stacje paliw ORLEN, kioski Ruch)

Maksymalna dopuszczalna masa: 20 kg

Maksymalne dopuszczalne wymiary: 60 cm x 60 cm x 70 cm

AUTOMATY PACZKOWE (w wybranych placówkach Poczty Polskiej i sklepach Biedronka, Lewiatan)

Maksymalna dopuszczalna masa: 20 kg

Maksymalne dopuszczalne wymiary: 42 cm x 40 cm x 65 cm

Terminy odbioru - 7 DNI NA ODBIÓR PRZESYŁKI

W punktach odbioru Pocztex PUNKT (placówki pocztowe, stacje ORLEN, kioski RUCH, sklepy Żabka, Biedronka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum) przesyłka czeka 7 dni od dnia otrzymania pierwszego powiadomienia SMS lub e-mail. W międzyczasie, otrzymasz jeszcze 2 przypomnienia o możliwości odbioru. Po upływie 7 dni, przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy.

W automatach paczkowych Pocztex AUTOMAT (w placówkach pocztowych oraz marketach Biedronka i Lewiatan) przesyłka czeka 3 dni w automacie od dnia otrzymania pierwszego powiadomienia SMS lub e-mail. Następnie czeka kolejne 4 dni w pobliskiej placówki pocztowej, do której zostaje przekierowana.

Przypominamy: nie ponosisz żadnych dodatkowych opłat za czas oczekiwania, a o wszystkich statusach informujemy Cię na bieżąco w SMS lub e-mail.

W przypadku niezgłoszenia się odbiorcy przesyłki do punktu odbioru albo punktu partnerskiego w terminach, o których mowa powyżej, Poczta Polska zwróci przesyłkę do nadawcy na jego koszt, podając na opakowaniu przyczynę zwrotu.

 

Informacje na temat konkretnej przesyłki i status można śledzić na stronie:
emonitoring.poczta-polska.pl/

 

4. InPost - Kurier

kurier inpost

https://inpost.pl/sledzenie-przesylek

- w przypadku płatności przelewem "z góry"                   18,00 PLN
- w przypadku płatności za pobraniem                             21,00 PLN
- w przypadku płatności elektronicznych eService          18,00 PLN

przewidywany czas dostawy - do 3 dni roboczych

Doręczenie następuje pod wskazany adres.

W przypadku:
a) nieobecności Odbiorcy pod adresem w czasie doręczenia Przesyłki;
b) braku osoby uprawnionej do odbioru Przesyłki;
c) braku posiadania przez Odbiorcę lub osobę uprawnioną do odbioru Przesyłki, wyliczonej w gotówce kwoty pobrania, co uniemożliwi wydanie Przesyłki z opcją pobrania;
– Operator podejmie próbę kontaktu telefonicznego z Odbiorcą celem uzgodnienia drugiej próby doręczenia w tym samym dniu. W przypadku niemożności kontaktu z Odbiorcą lub niemożności doręczenia Przesyłki w tym samym dniu, Operator podejmie drugą próbę doręczenia Przesyłki w następnym dniu roboczym, a w przypadku nieobecności Odbiorcy przy drugiej próbie doręczenia, Operator pozostawi pod adresem doręczenia informację (tzw. awizo) lub powiadomi wiadomością sms lub e-mail, lub za pośrednictwem Aplikacji mobilnej (w przypadku użytkowników Aplikacji mobilnej) Odbiorcę o tym, że może on odebrać Przesyłkę w ciągu kolejnych 3 dni roboczych we wskazanym w powyższej informacji lub w powiadomieniu miejscu i czasie.
Przez cały okres listopada i grudnia (jeżeli Przesyłka jest w tym okresie doręczana), Operator, po pierwszej próbie doręczenia, pozostawi pod adresem doręczenia informację (tzw. awizo) lub powiadomi wiadomością sms lub e-mail, lub za pośrednictwem Aplikacji mobilnej (w przypadku użytkowników Aplikacji mobilnej) Odbiorcę o tym, że może on odebrać Przesyłkę w ciągu kolejnych 3 dni roboczych we wskazanym w powiadomieniu miejscu i czasie.
Weryfikacja Odbiorcy w sytuacjach opisanych powyżej odbywa się odpowiednio na podstawie awizo lub na podstawie numeru telefonu oraz kodu wysłanego przez Operatora.

Okres przetrzymywania Przesyłki awizowanej we wskazanym POP na zasadach określonych powyżej wynosi kolejne trzy (3) dni robocze, licząc od:
a) drugiej próby doręczenia – w przypadku, o którym mowa powyżej;
b) pierwszej próby doręczenia – w przypadku, o którym mowa powyżej dotyczącym miesięcy listopad-grudzień.
Po upływie wskazanego wyżej okresu na odbiór Przesyłki, wynoszącego 3 dni robocze, Operator zwraca Nadawcy niepodjętą przez Odbiorcę Przesyłkę.
Zwrot Przesyłki następuje również w przypadku odmowy przyjęcia Przesyłki przez Odbiorcę lub błędnego adresu Odbiorcy.

Przesyłkę doręczoną do Punktu Obsługi Paczek lub awizowaną w Punkcie Obsługi Paczek można odebrać w godzinach jego funkcjonowania. Godziny otwarcia Punktów Obsługi Paczek znajdują się na stronie internetowej https://inpost.pl/znajdz-paczkomat.

Wydanie przesyłki pobraniowej następuje jedynie po uiszczeniu całej opłaty.

Operator nie doręcza Przesyłek do skrytek pocztowych Poczty Polskiej S.A.


Operator, pod numerami infolinii (722-444-000 lub 746-600-000, opłata według stawki operatora telekomunikacyjnego) może udzielić w szczególności informacji dotyczących statusu Przesyłki oraz wykonywanych na Przesyłce usług. W procesie autoryzacji Operator może żądać podania przez rozmówcę w szczególności takich danych, jak jego imię, nazwisko, nazwa firmy (jeśli dotyczy), jak również numer telefonu lub adres e-mail powiązane z Przesyłką, numer Etykiety Przesyłki, numer nadawczy Przesyłki oraz kod odbioru Przesyłki.


5. odbiór osobisty w siedzibie Księgarni FERT
   
ul.Kazimierza Wielkiego 54A
   30-074 Kraków

fert

w godzinach otwarcia księgarni stacjonarnej

poniedziałek - piątek: 16.00-18.00

po wcześniejszym otrzymaniu potwierdzenia sms lub e-mail z informacją o zamówieniu gotowym do odbioru

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PYTANIA I ODPOWIEDZI :

1. Jak szybko jest wysyłana przesyłka z zamówionym Towarem?

  •  Zamówienia złożone w dni robocze

Zamówienia złożone i skompletowane od poniedziałku do piątku do godz. 18 - nadawane są standardowo tego samego lub następnego dnia roboczego.

  • Zamówienia złożone w pozostałe dni

Zamówienie złożone w dni wolne od pracy i święta wysyłane są standardowo pierwszego lub następnego dnia roboczego po dniu wolnym.

Zamówienia płatne przelewem tradycyjnym lub za pośrednictwem płatności elektronicznych (karta kredytowa, e-przelew) wysyłane są w w/w terminie, o ile wpłata zostanie zaksięgowana na naszym koncie.

Przykład:
Jeśli Zamówienie zostanie złożone we wtorek - przesyłka zostanie wysłana we wtorek lub w środę. Jeśli zostanie złożone w sobotę lub niedzielę/święto - przesyłka zostanie nadana w poniedziałek ewentualnie we wtorek.

W wyjątkowych sytuacjach powyższe terminy mogą ulec wydłużeniu, o czym Kupujący informowany jest przez nas możliwie jak najszybciej.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeżeli mają Państwo inne pytania, prosimy o kontakt z nami mailowo lub telefonicznie:
ksiegarnia@fert.krakow.pl ;
tel. 606 414 333.